måndag 10 mars 2014

En snabbis i Falun!

Har tillbringat en natt och en dag i Falun.

Sov hos sonen för att slippa gå upp i ottan. Det är inte kul att "bo i buskarna" när man skall besöka lasarettet i Falun. Man måste ju gå upp mitt i natten för att hinna dit i tid. Skönt att vi har en lägenhet ett stenkast från lasarettet. Då kan man ju till och med få sovmorgon!

Besöket på lasarettet var till min MS-sköterska. Det var en uppföljning av hur det funkar med bromsmedicinen. Om man har några biverkningar och om man känt av några förändringar i kroppen sedan senast.

Vi diskuterade en övergång från sprutor till tabletter. Det kommer ju en ny medicin i form av tabletter till sommaren och förhoppningsvis får jag gå över till den. Jag skall träffa en MS-läkare i maj för att diskutera frågan. Skall också diskutera om det är dags för en ny MR (magnetkameraröntgen) för att se om det blivit några nya plack i knoppen.

Kvällen avslutades i TV-soffan i Malung för det var ju play-in mellan HV71 och Leksand. Leksand drog tyvärr det kortaste strået men nu har de två hemmamatcher så jag hoppas att de kan vända det hela.

Nu är det bara slut kvar! Natti!

Inga kommentarer: