onsdag 28 januari 2015

Häxkonst eller ej - det fungerar uppenbarligen!

I över tjugo år har jag tagit Nasonex för att läkaren konstaterade att jag har en kronisk nästäppa. Jag har bränt bort en del av näsmusslorna för att det skulle gå lättare att andas. Man gör ju som läkaren säger!


Sedan någon månad tillbaka åker jag till JP Praktik i Vansbro på alternativ behandling. Jeanette säger att i "hennes värld" finns det inget tillstånd i kroppen som är kroniskt eftersom kroppen har en fantastisk förmåga att reparera sig om den får rätt förutsättningar.

Eftersom jag är lite wild and crazy skiter jag i läkaren och gör som Jeanette säger - slänger bort nässprayen - och vips är nästäppan borta! Eller ja, inte utan åtgärd. Jag sköljer näsan med min näskanna varje kväll. Rent vatten och en tesked salt.

Det är ju helt otroligt! Tänk vad mycket pengar läkemedelsindustrin tjänat på mig under alla år och tänk hur mycket de nu kommer att gå miste om.

Jag har också slutat att smörja in kroppen varje morgon med hudkräm som täpper till porerna. Istället dricker jag ekologisk linfröolja varje morgon och får så att säga fukten inifrån istället. Smart va!

Min MS lär jag få dras med men med en renare kropp så inbillar jag mig att jag i alla fall mår bättre och det är ju bra.

Inga kommentarer: