lördag 14 november 2015

Information är viktigt.

Då var artikeln publicerad på dt.se.

Du kan läsa den här: http://www.dt.se/allmant/dalarna/hjarntrott-och-funktionshindrad-men-hon-tar-ms-diagnosen-med-jamnmod

                                                              Fotograf: Anna Klintasp

                                                             Fotograf: Anna Klintasp

Jag tror att det är bra att berätta om sjukdomen och hur den kan påverka den som har den. Det är också viktigt att sprida information om att MS inte är lika med rullstol och att den funkar så olika för var och en som har sjukdomen.

Det har forskats mycket kring MS och det har tagits fram många olika bromsmediciner men det finns fortfarande inte något botemedel. Inte än.... Hoppas självklart att det kommer inom en inte alltför avlägsen framtid.

Tills dess tänker jag inte ägna mig åt att grubbla på OM jag kommer att bli sämre utan jag kommer att leva livet utifrån de förutsättningar som gäller idag. Leva i nuet!

                                                             Fotograf: Anna Klintasp

                                                               Fotograf: Anna Klintasp

Inga kommentarer: