torsdag 19 januari 2017

Mora lasarett - mitt andra hem?

Sedan sist har det blivit ännu en tur till Mora lasarett. Den här gången var det dock planerat.

Fredagen den 13 januari var det dags! Otursdag? Ja, ja - man får ta de tider man får.

Efter att ha duschat och tvättat mig med Descutan torsdag kväll och fredag morgon kände jag mig redo.


Tog bussen till lasarettet tidigt på morgonen. Första anhalten var dagoperation. Båda handlederna skall opereras, dock en i taget! Karparltunnelsyndrom. Började med vänster för att se hur det fungerar och för att inte bli helt handikappad.

Skrevs in, på med operationskläderna och sedan var det bara att hoppa upp i sängen för att få den stora bedövningssprutan i handleden - och den var STOR!
På med hårnätet och ännu en tvättning av arm och hand och sen var det dags för operationssalen.
Mera tvättning, mätning av blodtryck och sen gjorde läkaren entré!

Operationen gick jättefort och jag kände ingen smärta. Läkaren kändes mycket lugn, duktig och fokuserad.

När de hade sytt ihop handleden och satt på bandaget var det bara att klä på sig och lämna operationsavdelningen.

Jag kunde dock inte åka hem för jag hade ett till ingrepp samma dag - dock ett mycket värre skulle det visa sig.

Efter att ha väntat några timmar var det dags för gastroskopi!


DET var nog det obehagligaste jag varit med om! Jag föder hellre barn!

Lyckligtvis såg allt bra ut i magen, vilket kändes väldigt bra. Hoppas att jag ALDRIG behöver genomgå detta igen.

Sedan var det äntligen dags att ta bussen hem igen.





Inga kommentarer: