söndag 8 maj 2011

Är politikerna lika byråkratiska som kommunchefen? På tisdag vet vi...

Vad som händer då?

Jo det är sammanträde i kommunstyrelsens arbetsutskott och de skall behandla min motion angående insyns- och informationsplats i kommunstyrelsen.

Kommunchefen inleder sitt tjänsteutlåtande med orden: Förslag till beslut - Motionen avslås.

Han skriver det vi mycket väl vet, att det är fullt möjligt för Kommunfullmäktige att inrätta en insynsplats. So far, so good!

MEN, kommunchefens slutliga kommentar är att motionen inte bör vinna kommunfullmäktiges gillande.

Han lyfter bland annat upp att jag, när jag satt med i arvodes- och organisationskommittén, inte berörde frågan om "insynsplats"! Nej är det så konstigt? Vi har väl aldrig i den här kommunen upplevt att något demokratiskt parti behandlas som det vore pestsmittat och därmed "fryses ut" som man gjort den här gången. Det skulle då jag aldrig kunna drömma om i min vildaste fantasi! Men jag är väl en för ärlig föreningsmänniska för att ens kunna tänka sådana tankar. Det säger väl mer om dem som har gjort detta......

Men som sagt, nu får de en ny chans att visa att vi faktiskt har "rumsrena" politiker i Malung-Sälens kommun.

Spänningen är olidlig!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det Malung-Sälen kommun visar upp med detta är vuxenmobbning. Hur skall dessa politiker kunna stå rak ryggade och prata om mobbning för unga om varför man skall behandla alla lika och inte frysa ut någon? För det är ju just det som händer nu att trots att ni har mandat i fullmäktige inte får ta del av saker och att ni skall behandlas som pestsmittade. Varför låter man sig inte lyssna på de unga och varför kan man inte släppa fram dem med nya idéer som har förtroende. Jag är så less att se dessa gubbar tro att de är så himla duktiga och alla skall vara så nöjda men tyvärr så är det inte. Nej, visa var skåpet skall stå Annlouise och MSP visa hur det skall gå till även om ni får ovänner gör det så som det skall vara i en kommun och kräv öppenhet. Utan öppenhet så har kommuninvånarna ingen aning om vad som händer och då minskar intresset för politik och att bo kvar i kommunen. Go Annlouise & MSP

Ann-Louise Eklund sa...

Anonym: Jag håller dessvärre med om att det är vuxenmobbning på hög nivå. Det är mycket beklagligt men säger väl tyvärr mer om de som utför den.
Tack för dina vänliga ord, vi kommer igen 2014 och fram tills dess får vi göra det vi kan.