fredag 6 maj 2011

Kan det verkligen vara så?

Det finns de som säger "Om man skall få jobb hos kommunen måste man vara kommunist eller sosse!" Kan det verkligen vara så?

Jag vill ju inte tro att det ligger någonting i det men samtidigt kan det ju förklara de felaktiga anklagelserna som spreds när jag under några månader var projektanställd i ett ungdomsprojekt som "vissa" påstod att jag hade "ordnat" till mig själv när det parti jag representerade ingick i kommunledningen under en kortare period.

Jag hade lite svårt att förstå hur de kunde påstå något sådant eftersom det var helt befängt men om det ligger något i mitt första påstående så förstår jag mer idag.

I så fall handlar det hela om att det faktiskt är så "man" alltid har gjort och då var det självklart att "de" trodde att jag och "Samverkansalliansen" gjort på samma sätt. Det speglade helt enkelt något som var självklart för "dem".

Så vem vet - det kanske är så det ofta varit och fortfarande är.....

På förekommen anledning kan jag tipsa om en artikel här

2 kommentarer:

Johan B Lisra sa...

Du glömde centern!Dessutom har förskollärare alltid företräde till chefsjobben oavsett partifärg!

Ann-Louise Eklund sa...

Johan: Centern har inte varit lika tydligt (än kanske man skall tillägga!) Barnskötare ligger nog också ganska bra till tror jag - bara de har rätt partibok.