söndag 16 september 2012

Det är inte kul men det är bra att det finns

Har nu tagit 50 sprutor, snart ett helt år.

Det är himla bra att det finns så att man förhoppningsvis kan reducera antalet skov och det är en himla tur att vi betalar skatt i Sverige så att man har ett högkostnadsskydd. Utan det skulle det kosta mig över 9 000 kronor per månad för min bromsmedicin. DET hade inte varit kul.

Men det börjar bli lite jobbigt med biverkningarna av sprutan. Att "tappa" minst ett dygn per vecka på grund av huvudvärk och trötthet är inte kul så jag funderar på att byta till en annan spruta som jag måste ta varje dag men där man inte får dessa biverkningar. Hade jag inte varit så stickrädd så hade jag säkert bytt tidigare men nu är det nog dags att ta steget.

2 kommentarer:

Tigrinnan sa...

Förstår att det blir jobbigt... En spruta om dagen, det fixar du. Gör min brunett det, så gör du det också. Jag kan ge dej en tub med emla-salva och ett paket med tröstis-plåster.
:)
Strykekram!

Unknown sa...

Tröstisar är alltid bra.
Kram