söndag 25 november 2012

Snart är det slut på de eländes biverkningarna

Nu har jag tagit mina MS-sprutor i över ett år och har fortfarande jobbiga biverkningar som feber, ont i kroppen, ont i huvudet och känner mig allmänt influensapåverkad. Inte kul.

Men efter nyår skall jag byta och ta en annan sort som inte har dessa biverkningar. Nackdelen är att jag då måste ta en spruta per dag istället för en per vecka men det är det värt.

Sprutor är ingenting jag tycker är kul direkt men att låta bli är inget alternativ för mig. Jag måste i alla fall tro att bromsmedicinen hjälper och då får jag stå ut med sticken.

Så nu är det  påtvingat "söndagsmys" i soffan men det kanske är så att jag faktiskt behöver det också. :-)

2 kommentarer:

Tigrinnan sa...

Så bra att det finns alternativ!
Och en spruta om dan fixar du. Gör min lilla C det, så gör du :)

Ann-Louise Eklund sa...

Ja jag skall nog fixa det. :-)