tisdag 11 december 2012

Skall det inte gå att få kvalité i Malung?

Tänk att det skall vara så svårt för ett företag att ta konstruktiv kritik. Inte gnäll, utan konstruktiv kritik.

Har sedan några år tillbaka prioriterat bort städningen hemma och köpt den tjänsten av företag och därigenom kunnat nyttja RUT-avdraget. Mycket praktiskt!

Vi kan fokusera på annat, någon får arbete och lön för utfört arbete och företag kan bildas och drivas. Det borde vara jättebra - men nej...

Det ÄR skillnad på att städa butikslokaler, kontor och hemstädning. Och det skall man vara medveten om när man erbjuder hemstädning.

Jag går inte med vita handskar hemma och kollar så att allt damm är borta men när entrémattan är odammsugen, kattsanden ligger kvar UNDER kattlådan, dammet ligger kvar i tussar bakom soffan och damm & hår ligger kvar på toalettgolvet (trots att det i offerten står att man både skall dammsuga och våttorka golven) så tycker jag faktiskt att man FÅR ha synpunkter på det. Synpunkter som framförs på ett konstruktivt sätt och inte i form av surt gnäll.

Är det fel?

Skall man "sopa det under mattan" för att någon inte skall bli stött eller sårad?

Nej jag tycker faktiskt inte det. Inte om det är ett företag som offererar och tar betalt för tjänsten.

Vi har dessutom erbjudit att det är okej om de städar en timme längre (de har 3 timmar per tillfälle enligt offerten) bara det blir riktigt rent. Men nej - det funkar ändå inte.

"Städa själv då!" kanske du tycker. Ja det skulle jag väl i och för sig kunna göra men med en kronisk sjukdom så känns det som att städningen lätt kan prioriteras bort utan dåligt samvete.

Och eftersom vi ytterst sällan besöker Systembolaget, inte röker och inte har så stort klädkonto så prioriterar vi att få städningen utförd och det känns helt okej.

Men nu låg vår dörrnyckel i postlådan när vi kom hem och firman säger upp städningen med omedelbar verkan med motiveringen: "Vi kan tyvärr inte uppfylla dina krav på städningen så vi avsäger oss detta uppdrag med omedelbar verkan."

Inte uppfylla mina krav?

Menar de på fullaste allvar att de anser att de levererat det som de offererat när skiten ligger kvar på golven när de städat klart?

Oh my god! Konkurrens på marknaden behövs verkligen!

7 kommentarer:

Anonym sa...

Du menar alltså på fullaste allvar att Joakim betalar sitt snus och ciggaretter själv då eller ? och skulle han göra det så är det indirekt du som betalar det eftersom han inte har något jobb och därför ingen egen inkomst...och att du sen accepterar att han snusar i den åldern får mig att fundera extremt mycket hur du tänker.... och snälla kan du inte bara godkänna den här kommentaren bara som ett bevis på att du faktiskt kan tåla att höra andras åsikter och inte bara dina egna... skulle verkligen ändra min uppfattning om dig !

Anonym sa...

jasså du har tagit bort så du inte ska godkänna kommentarerna först ?! pluspoäng till dig !

Ann-Louise Eklund sa...

Jag har aldrig haft inställt så att jag behöver godkänna kommentarer, inte än i alla fall. Du har nog gjort fel om du inte fått in kommentarerna tidigare.

Vart vill du komma med din kommentar egentligen? Det är väl självklart att jag ALDRIG skulle köpa cigaretter eller snus till någon minderårig. Lika självklart som att jag aldrig skulle langa alkohol till någon minderårig.

Och det är väl självklart att jag inte accepterar eller tycker om att han snusar, det gör väl ingen förälder? Eller?

Jag tycker inte heller om fega människor som inte vågar stå för sin åsikt - men det är en helt annan fråga.

Anonym sa...

Jag sa aldrig att du köpte ut till han varken alkohol eller ciggaretter det jag stör mig på är att du mer eller mindre tycker det är kul och kommenterar usch och fy och blää när han och kanske nån kompis har en fet lössnus under läppen, DU som VUXEN borde förstå att det inte direkt får han att sluta eftersom du som sagt "skrattar" med och gör det till en rolig grej...... Och jo du lär ha haft så att du var tvungen att godkänna kommentarerna eftersom det kom upp ett meddelande förut att " Användaren till den här bloggen måste granska och godkänna din kommentar innan den kommer att publiceras" men sen vill jag bara säga det att jag tycker du har väldigt rätt i allt du skrev gällande städningen !

Ann-Louise Eklund sa...

Och HUR kan du tolka det som att jag tycker att det är KUL med snus under läppen??? Det är urgrisigt och så motbjudande det kan bli. Vad har du haft på dig för glasögon när du har läst det? Det måste bottna i någon egen tolkning utifrån en egen ryggsäck.

Min åsikt nu, och troligtvis hela livet, är att tobak i alla former är:
Hälsofarligt
Dyrt
Idiotiskt
Onödigt
Inget för barn och ungdomar

Anonym sa...

Okej då vet jag din syn på det nu så då släpper vi det där tycker jag !

Ann-Louise Eklund sa...

Absolut! Tack för din tid.