onsdag 20 november 2013

Tredje träffen av fyra


Dagen har tillbringats på Öppenrehab på  Falu lasarett och MS-skolan.

Dagens ämnen var kiss, bajs, käk och pök (eller urinblåsa, tarm, kost och samlevnad som det stod i programmet). :-) Och som avslutning hade vi bäckenbottenträning. Att hitta, och knipa, de där små musklerna mellan stjärten och kisselisan är inte det lättaste skall jag säga. Pröva får du se!

Som vanligt var det intressanta ämnen och framförallt är det intressant att träffa och diskutera med likasinnade. Och det är så skönt att höra att fler har samma symptom och att flera av symptomen jag har faktiskt är MS-relaterade, och inte något ytterligare.

Nästa vecka är det dags för sista träffen och den kommer att handla om kognition och samhällsinformation.

En annan positiv effekt av MS-skolan är ju att jag får hälsa på sonen och sova hos honom en gång i veckan. Ja det är ju inte bara honom jag får träffa, snabeldraken jublar också varje vecka när jag tittar in och diskborsten blir jublande glad. :-)

Imorgon är det vanlig arbetsdag och på fredag bär det av till Galaxen i Borlänge och den sociala företagsmässan. Vi är 130 personer anmälda. Jättekul, men mindre kul att INGEN från "dalabänken" har anmält sitt deltagande. Dåligt! Undra om någon av dem är värda en röst i kommande val.....

Inga kommentarer: