fredag 20 december 2013

Snart är det jul!


Men man kan ju inte säga att man får någon julkänsla när man tittar ut. Barmark och regn..... Undra om tomten kommer på surfingbräda i år.

Fast den här veckan har det då kvittat vad det har varit för väder för jag har haft värken från hell i magen!

Trodde först att det var en blindtarmsinflammation - tills jag insåg att jag hade ont på "fel" sida för det. Efter några dagars värk fick det bli vårdcentralen och lite kläm på magen.

Trolig diagnos (svårt att veta exakt): Infekterad tarmficka.

Något sådant har jag aldrig upplevt förut så jag kan varken säga bä eller bu - bara aj!

Efter några dagars vila, i sällskap med febern och katten, börjar jag få hopp om livet igen. Han kunnat äta annat än fil och blåbärssoppa nu och det känns som om någon i alla fall har dragit ut en eller två av knivarna i magen.

Imorgon får det bli mestadels vila men på söndag vill det nog till att jobba igen lite av det jag missat på jobbet om det här skall fungera.

Natti, natti!

Inga kommentarer: