tisdag 10 maj 2016

Dag två!

Nu är all kartläggning klar och jag har fått ett schema för min första vecka på Frykcenter.

Jag har träffat läkare, sköterska, sjukgymnast, arbetsterapeut och kurator för att de på ett så bra sätt som möjligt skall kunna utreda mina behov och funktionsnedsättningar och ta fram ett program som gör att jag kan få en balans i livet gällande arbete, vila och träning. Det känns jättebra.

Att Försäkringskassan avslagit min ansökan om sjukersättning på 25 % och överväger att dra in sjukpenningen på 25 % tycker de är mycket märkligt, inte minst då jag av en anledning beviljats en utomlänsrehabilitering på tre veckor. Det får man inte "bara så där" utan av en anledning.

Ja, ja - jag har i alla fall överklagat besluten och hoppas att de tar sitt förnuft till fånga och inser att jag inte ansökt om sjukersättning på 25 % för att jag är lat och vill vara hemma och slappa utan för att jag verkligen behöver det för att orka fortsätta att arbeta så länge, och så mycket som möjligt.

Imorgon bitti börjar rehabiliteringsprogrammet "på riktigt" med individuella aktiviteter och gruppaktiviteter. Det skall bli jättespännande. Det är verkligen inget viloläger utan olika aktiviteter från morgon till kväll där självklart vila är flera inplanerade moment.

Idag blir det nog inte svårt att somna.

Inga kommentarer: