måndag 15 oktober 2018

Frykcenter - dag 1!

Då är jag igång då!

Tre veckors rehab på Frykcenter i Torsby. Det var cirka 2,5 år sedan jag var här förra gången och det känns lika bra den här gången, även om det bara gått en dag än.



Har träffat sjuksköterskan, sjukgymnasten och arbetsterapeuten och gjort några styrketester och balanstester. Bra att mäta utgångsläge, träna och sedan utvärdera mina tre veckors rehabilitering.

Imorgon är det dags för uppstart av en MS-grupp. Vi är 4 kvinnor som skall ha en del gruppaktiviteter, vi börjar med samtalsgrupp imorgon.

Jag kom hit redan igår kväll och det var inte så lätt att somna första kvällen så nu blir det en tidig kväll ikväll.

I eftermiddag tog jag en stavgångspromenad på cirka 3 kilometer (med en vilopaus efter halva sträckan eftersom det är uppförsbacke hela vägen tillbaka till Frykcenter när man varit nere i centrum och handlat.



Ikväll har vi tittat på "Vår tid är nu" och nu är det dags för sängen.


Inga kommentarer: