lördag 23 oktober 2010

Det är ryyyyyyyyyktet.........

Under veckan har jag från flera håll nåtts av "det senaste" inom kommunen - spännande!

Dessvärre låter det som ett mycket dåligt skämt eller ett heltokigt förslag!

Malung-Sälens kommun skall inte ha någon ekonomichef!!! Jo ni läste rätt!

Det är inte så lång tid kvar tills kommunens nuvarande ekonomichef Per Eriksson avslutar sin anställning. Det har varit lite konstigt att man inte sett någon annons om att kommunen söker en ny ekonomichef men nu kanske förklaringen blir känd (om det nu inte bara är en osannolik skröna eller ett ogenomtänkt förslag som behöver komma ner från molnen och landa på fötterna. Kan ju alltid hoppas på det.

Som politiker har jag "internt" inte hört ett ord om det här. Jag hör i och för sig inte till "det röd-gröna laget" men ändå.....

Jag har alltså inte fått någon "officiell" information om det här utan kontaktats av tjänstemän inom kommunen som hört dessa rykten och oroligt frågat mig om det här verkligen stämmer. Mitt svar har då (som så många gånger tidigare) varit: "Ingen aning, har inte hört ett ord om det!"

Kommunen är ju inte direkt känd för att göra stora överskott, tvärtom, så att inte återbesätta en så viktig tjänst som ekonomichef låter ju helt befängt.

Enda anledningen jag kan tänka mig är att man (som så många gånger tidigare) har någon i organisationen som behöver ha andra uppgifter som man har tänkt lyfta upp på posten.

Ja, ja - snart får vi väl se!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jag "har hört" att Kerstin Söderlund ska bli ny ekonomichef... intern information på ett Personalmöte...

Ann-Louise Eklund sa...

Anonym: Spännande! Utan utlysning då förstås? Eller skall det vara något "projekt" som övergår i en anställning......(som så många gånger tidigare)......?

Anonym sa...

Förmodligen är det så ja...