tisdag 31 juli 2012

Undra när sommaren kommer?


Det är ju i alla fall den sista juli så den borde väl komma snart, eller?

Men jag lider i och för sig inte så mycket av vädret - det är ingen idé att lägga någon energi på det när det ändå inte går att påverka. Det är bättre att anpassa dagarna efter vädret. Det känns lite bättre då.

Med tanke på höstens utlandstrippar så finns det ju hopp om lite sol och värme i alla fall. Milano några dagar i slutet av augusti, Gran Canaria i en vecka i oktober och Side i Turkiet några dagar i november. Blir intressant att se hur min sjukdom reagerar på värme. De flesta MS-sjuka mår ju sämre av värme. Men det är ingenting att oroa sig för i förväg, det visar sig.

Igår var jag med om en smått otrolig händelse. När jag skulle cykla ner till Grönland och kom på gång- och cykelbanan bakom Dalarnas Försäkringsbolag och Socialkontoret får jag möte av en bil! Och inte vilken bil som helst utan ett kommunmärkt röd bil (som troligtvis kört post till Socialkontoret)! Hur vågar man ha anställda som kör bil på gång- och cykelbanorna? SÅ långt är det ju inte från närmaste parkering och SÅ tight schema borde man inte ha utan att man kan undvika att åka bil på cykelbanorna - eller?

Det som var ännu mer otroligt var att personen sedan har lagt ut på Facebook att jag skulle vara lite trevligare om jag skall få någon internpost i tid!?

För det första får jag ingen internpost från kommunen, jag får min post i min postlåda hemma och det är Posten som kör ut den.
För det andra så tycker jag inte att det är ett dugg konstigt att jag mimade "det är en cykelbana" när han fick backa från cykelbanan för att släppa förbi mig - eller?

Det var ju tur att det "bara" var jag som kom cyklande och inte några barn. Man tror ju att det skall vara bilfritt på en gång- och cykelbana.

Ja mycket skall man vara med men det är väl det som gör livet värt att leva.

Ha en skön sommardag - för det tänker jag ha! :-)

5 kommentarer:

Anonym sa...

Haha kärring !

Ann-Louise Eklund sa...

Det bjuder jag på!

Ann-Louise Eklund sa...

Och sedan försvann inlägget från Facebook - undra varför.........

Anonym sa...

Du är så jävla dum i huvudet

Ann-Louise Eklund sa...

Puss på dig "Anonym"! <3 <3 <3