tisdag 7 augusti 2012

Dags att arkivera eländet

Sådana här regndagar är bra för ordningen. Ja alltså städning och så.

Sorterar alla papper som ligger och dräller överallt och dyker på en mapp som innehåller brev från Advokaterna Bergh & Staaf KB, underrättelse från polisen och beslut från åklagarmyndigheten i Falun. Ämnet är så klart det sexuella ofredandet som jag utsattes för av en av Malungs stora politiker för ett par år sedan.

Förundersökning nedlägges - Brott kan ej styrkas.

Detta skall inte förväxlas med eller läsas: "Brott är ej begånget".........

Läser igenom mina papper, beslutar mig för att inte överklaga till högre instans, sätter in mina papper i en pärm (de kan ju komma till användning när jag skall börja skriva på min bok) och lägger sedan eländet bakom mig.

Förhoppningsvis har både han och jag lärt oss något av det hela.......

Han har förhoppningsvis lärt sig att man inte skall ha sina händer under någons kjol och smeka någons ädlare bakdelar (även om han den här gången klarade sig eftersom det tog så lång tid innan jag anmälde brottet och för att det inte fanns något vittne som sett övergreppet).

Jag har definitivt lärt mig:
- att man ALDRIG skall tillåta en sådan här sak, hur chockad man än blir.
- att man ALDRIG skall tveka att anmäla en sådan här händelse DIREKT

Men som sagt - nu lägger jag det här bakom mig och går vidare.

Inga kommentarer: