lördag 9 mars 2013

Lyckligt lottad!


Att leva och bo i Malung är i de allra flesta fall helt fantastiskt! Vilken miljö! Att kunna gå ut i naturen och bara njuta är inte alla förunnat.

Det finns så klart sådant som är mindre kul och stimulerande i Malung men så är det väl i alla samhällen. Jantelagen är stark och det är MYCKET svårt att bli profet i sin hembygd.

Huvudsaken är i alla fall att man själv vet vad man gör och varför och att det man drivs av faktiskt gör skillnad för många människor. Det räcker långt.

När jag tillbringade mina lov hos min farmor och farfar i Vallerås kunde jag aldrig föreställa mig att jag skulle flytta hit. När de frågade om jag inte skulle flytta till Malung blev alltid svaret: HIT? ALDRIG i livet! Tänk så fel jag hade. Nu skulle jag ALDRIG vilja flytta tillbaka till Göteborg. Det räcker att åka dit och hälsa på ibland men sen vill jag allt hem till Malung igen.

Dagar som den idag och (förhoppningsvis) imorgon gör att man får tanka energi och verkligen njuta. Det är livskvalité!

Inga kommentarer: