måndag 22 april 2013

Nästa steg är taget

Jo för nu har jag tänkt klart - jag "lämnar in" även när det gäller mitt uppdrag som ledamot i Kommunfullmäktige i Malung-Sälens kommun.

Jag tror att det är bättre om partiet får göra en "omstart" helt utan mig. Det känns mest juste.

Läs mer på dt.se

Det enda uppdrag som jag har kvar är det som nämndeman i Mora Tingsrätt. Anledningarna till det är flera. För det första vill inte Tingsrätten att det skall bytas nämndemän så ofta, för det andra är det inte ett "politisk uppdrag" i den bemärkelsen och sist men inte minst vill de gärna ha fler kvinnor som nämndemän, kvinnor som inte är alltför gamla.

Det kommer säkert finnas de som anser att jag skall kliva av även det uppdraget men hur man än gör så är det någon som tycker att man gör fel. Det får jag leva med.

Så idag känner jag mig lätt (trots att vågen säger något annat). ;-)

Inga kommentarer: