torsdag 21 oktober 2021

Det är mycket nu......

Befinner mig sedan i söndags i Mölndal. 

Från en "skyddad" miljö i tre veckor på Frykcenter till "hetluften" med kontakt med Fonus, jurister, vårdaktörer, SÄBO med mera - med mera!

Nu är i alla fall mormors boende urplockat och städat och jag kan checka av det på min lista.






Jag kan dessvärre inte ge boendet stora A i städning - det var INTE okej! Mormor har inte kunnat kliva ur sängen själv under de 8-9 månader hon bott där utan betalat för städning under hela boendetiden och det var SNUSKIGT. 

Det är tydligen inte bara Hemtjänsten som inte kan städa i Göteborg (hennes lägenhet hon bodde i innan hon flyttade till boendet var inte snuskig - den var en sanitär olägenhet)!!

Är det så här det blir när vi blir gamla och inte klarar oss själva längre? Är det sånt här vi betalat skatt för i alla år? Är det här tacken vi får efter ett helt arbetsliv? 

Mormor har jobbat inom vården i hela sitt liv och jag förstår varför hon bävade för att bli liggande "som en grönsak" helt i händerna på andra. 

Det är så ledsamt - och det är så skrämmande...

Men nu har hon i alla fall fått frid och hon har äntligen fått återförenats med morfar. Han har väntat i så många år. 💖




Inga kommentarer: