onsdag 19 november 2008

Snacka om att sparka in öppna dörrar....

När jag läste följande (se länken nedan) tänkte jag först att det var ett sent aprilskämt. Sedan funderade jag på om det var början på en ny revy i Malung-Sälens kommun!

Snacka om att sparka in vidöppna dörrar eller populism (som vi i Malung-Sälenpartiet vid ett antal tillfällen blivit beskyllda för att ägna oss åt). Om ni går in på länken kan ni dels läsa "den nya majoritetens" skrivning och mina synpunkter:

http://www2.vansterpartiet.se/malung/art_detalj.asp?ID=80

2006-10-30 motionerade jag om Smörblomman. När jag tillträdde projektledartjänsten i ”Ungdomsprojektet” den 1 april var fritidsgårdens placering mitt första utredningsuppdrag. Jag och Stefan Reuterwall (fritidsgårdsföreståndaren i kommunen) åkte upp till Lima och träffade Mona som arbetade på fritidsgårdarna i Lima och Sälen. Vi tittade på såväl befintliga lokaler som Smörblomman och jag listade ner de åtgärder som var nödvändiga för att kunna flytta verksamheten. Denna utredning lämnades till Johan Forssell i slutet av april i år. Den remitterades till Tekniska förvaltningen för kostnadsberäkning och sedan har den blivit liggandes där! Jag har vid de senaste två eller tre KF-mötena efterfrågat vad som händer i ärendet och fått till svar att ärendet skyndsamt skall utredas och lyftas till beslut.

Men det som skrämmer mig än mer i skrivningen från ”den nya majoriteten” (Kurt, Ola och Pär) är att de påstår att det varit oklart vem som har ansvaret för Fritidsgårdarna! Kommunstyrelsen har haft ansvaret för verksamheten under snart ett år (och borde vetat om det i 1,5 år eftersom det fanns med i verksamhetsplanen som togs redan i juni 2007) och de tre högsta politikerna i kommunen, som sitter i Kommunstyrelsen, har ingen aning om att de är ansvariga för verksamheten!

Det måste ju tyda på ett väldigt svalt intresse för ungdomsfrågorna i ”den nya majoriteten”! Detta svala intresse för ungdomsfrågorna är ju en av de tunga anledningarna som ligger bakom startandet av Malung-Sälenpartiet och den här skrivningen bekräftar ju verkligen att vår existens som parti verkligen behövs!

Det här känns mycket oroande för utvecklingen av Malung-Sälens kommun eftersom ungdomarna är en mycket viktig grupp!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Bra förklaring på varför MSP engång i tiden bildades. Här kan man verkligen peka på ett exempel.

Ann-Louise Eklund sa...

Ja, absolut!