torsdag 7 maj 2009

Idag är jag faktiskt stolt över mig själv!

Möte i Stockholm brukar betyda minimalt med motion, man bara sitter och sitter. Tågresa 5 timmar, taxi till möteslokal, möte 5 timmar och sedan tågresa 5 timmar - ja så brukar de dagarna se ut. Men inte idag.....

Eftersom personalen på Idrottsrådet Malung-Lima-Sälen har med ett lag i Korpens Stegtävling och "Jobbing" så får man ju "offra sig" för laget! Sagt och gjort.

Började med att promenera till Järnvägsstationen istället för att gå på tåget vid gymnasieskolan som är mycket närmare hemifrån.
Kom till Stockholms central klockan 10,17 och tog en mycket rask promenad till Idrottens Hus i Stockholm (gamla BB, bakom Stadion). Kom fram 10.47, torkade av så mycket svett som möjligt och började mötet klockan 11.00.

När mötet var slut klockan 17.05 var det dags för samma procedur, men med en ännu raskare promenad från Idrottens Hus till Stockholms central eftersom tåget skulle gå 17.44. En detalj i sammanhanget är att efter klockan 17.00 är det väldigt många fler människor ute på gatorna i Stockholm än på förmiddagarna! Runt Stureplan och längs Kungsgatan kryllade det av människor så jag såg nog ut som en slalomåkare utan stålkanter där jag kryssade fram!

Men jag hann! Dock rejält svettig, trött och hungrig - men ändå!

Jag hade kunnat ta taxi fram och tillbaka som jag gjort tidigare men valde fötterna och det är jag faktiskt stolt över, det känns riktigt bra!

Nu skall jag hem och sova för imorgon bär det av till Älvdalen (Wäsa) på skolresa med klass 5 på Lillmons skola. Det skall bli himla kul!

11 kommentarer:

Anonym sa...

Kanoners :-)
Hoppas kunna delta på tipspromenaden på Söndag så att jag också får känna mig lite nyttig och glad över miin bragd :-)

Ann-Louise Eklund sa...

Smina: Det låter bra. Vi har också tänkt gå promenaden efter medlemsmötet.

utbildaren sa...

Det blir lite larvigt det där med stegtävlingar, men det kan vara bra att hålla koll så man inte går för lite. Själv har jag inga problem med stegen. En vanlig dag på jobbet brukar bli ca 20 000 steg. Som lärare går man en hel del...

Ann-Louise Eklund sa...

Utbildaren: Larvigt eller inte - är man en liten fet dam i sina bästa år så är alla sätt bra känns det som ;-)

Jonas sa...

På tal om tipspromenad kanske det ligger något i badankornas konspirationsteori om eventuell maffia, kan jag konstatera efter att ha sett vilka vinnarna var i den senaste omgången!

Ann-Louise Eklund sa...

Jonas: Ops, tänk om det är någon mer som tror det!! ;-)

J sa...

Nu blir jag nästan mörkrädd. Ännu en tipspromenad med Lasse och Johan i topp. Institutet mot mutor följer söndagens omgång med spänt intresse.....

Ann-Louise Eklund sa...

J: Ja, det är ett elände. Korpen Malung-Sälen får överväga att stänga av de två herrarna från alla tipspromenader de närmaste fem åren! ;-)

Anonym sa...

I dag e jag stolt! Förra veckans träning;
måndag förmiddag 10 km löpning, kväll 15X70 sek/vila20sek,
tisdag FM 8 km, kväll 12 km
onsdag bylopp 5 km + 6km uppvärmning + 6 km nedjogg
torsdag 12 km fartlek
fredag vila..!
lördag 10 km
söndag 21 km
totalt vecka 102 km
moahahaha...förlåt jag kunde inte låta bli...

Ann-Louise Eklund sa...

Anonym: Vad duktig du är, grattis! Är det inte underbart att man har olika saker som är viktiga i livet och att alla har olika mål med livet? För vissa är det en enorm prestation att för första gången gå sina 500 meter till jobbet, sluta röka eller liknande och för vissa är det att springa 10 mil per vecka - och det mest fantastiska är att båda insatserna är lika livsviktiga för personerna i fråga. Visst är det underbart med mångfalden! Lycka till med din fortsatta träning.

Anonym sa...

Det var sant det! Min flickvän slutade röka för bara några månader och började just med att springa 500 m sina första pass. Nu i helgen sprang hon redan sitt första Göteborgsvarv strax över 2 tim i mål. Hon är sannerligen en av många hjältar från den gånga helgen.