söndag 7 februari 2010

Nu hoppas jag att jag är tillbaka igen!

Man skall inte klaga, jag vet - men Gud vad det är tråkigt att vara sjuk!

Har tillbringat mer eller mindre hela veckan i soffan, förutom i fredags kväll när jag fick vara "discomamma". Yngste sonens klass hade disco för klass 3-5. Det gick jättebra. Det kom ca 40 barn, kiosken gick lysande och fick fyllas på med jämna mellanrum under kvällen så de fick en bra start på sitt samlande.

Barnen var aktiva och duktiga på att hjälpa till men deras föräldrar såg vi inte röken av. De kom inte ens in och frågade hur det hade gått när de hämtade sina barn (alltså föräldrarna till arrangörerna). För mig som tycker att det är självklart att ställa upp och hjälpa till är det smått osannolikt. Det är ju ändå deras egna barns klassresa pengarna går till! (Vissa har ju tyvärr svårt att motivera sig att göra något om det inte "gynnar" sig själv eller de sina.)

Ja, det är bara att hoppas på att fler föräldrar engagerar sig nästa gång för barnen var jätteduktiga!

2 kommentarer:

mxfredda sa...

Jag hörde att discot gick jättebra!
I fredags var det Freddas tur att vara sjuk, men lillebror Rasmus besökte discot och var jättenöjd.
Det blir tråkigt om föräldrarna ej bryr sig...men men det är väl så:-(
// Eva-Lena

Ann-Louise Eklund sa...

Ja jag hörde att han blev sjuk, så synd. Men det blir väl fler tillfällen. Det var kul att lillebror tyckte att det var bra.

Att föräldrarna inte bryr sig så mycket är väl något man får räkna med. Det brukar ju vara samma inom idrotten, det är alltid samma personer som ställer upp.