onsdag 14 april 2010

Jag är nöjd med resultatet.

Då var det gjort!

Listan till valet till Kommunfullmäktigevalet i Malung-Sälens kommun är inlämnad till Länsstyrelsen i Falun - och det personligen på plats i Falun!

Nja, jag är inte riktigt lika tokig som det låter, jag åkte inte till Falun för att lämna in listan. Jag skulle dit på annat, men ändå.

Jag är väldigt nöjd med resultatet av vårt arbete. Vi har 21 kandidater på listan varav 5 stycken är ungdomar mellan 18-25 år. Malung-Sälenpartiet satsar på ungdomar på riktigt - inte bara som "smycke" eller "utfyllnad" på listan. Vi VILL verkligen ha med dem i arbetet för vi tycker att det är viktigt att de får vara med och påverka sin framtid i Malung-Sälens kommun på riktigt. Kandidaten på andra plats på listan är 21 år och det känns jättebra.

Nu är det 5 månader kvar till valet och det skall verkligen bli spännande att följa valrörelsen!

Inga kommentarer: