fredag 10 februari 2012

Är det nu eller aldrig eller blir det som vanligt?

Ikväll klockan 19,00 arrangerar Vuxna på Grönland ett möte på Lillmokyrkan för att höra vad ungdomarna i Malung-Sälens kommun vill. Läs artikeln på dt.se här.

Jag har två stora förhoppningar:

Nr 1: Att ungdomarna verkligen tar chansen och kommer och säger vad de tycker.

Nr 2: Att de som har lite "makt" och inflytande verkligen tar till sig det som sägs och nu, en gång för alla verkligen gör något.

Händer det inget efter det här mötet kommer ungdomarna att tappa allt förtroende för vuxenvärlden är jag rädd för. Så det är bara att hoppas att styrande politiker, kommunala tjänstemän, Polisen med flera nu verkligen tar chansen för en positiv nystart.

Som intresserad mamma och samhällsintresserad människa hoppas jag kunna stoppa i mig tillräckligt många Alvedon för att kunna delta.

Eftersom jag och Malung-Sälenpartiet inom politiken slängts ut i kylan av övriga politiska partier i Malung-Sälens kommun kan vi ju tyvärr inte påverka där så det är bara att hoppas att övriga partier för en gångs skull verkligen intresserar sig för barn- och ungdomsfrågorna. Det har ju inte varit så mycket mer än snack tidigare dessvärre.

Jag ser verkligen fram emot kvällens möte och hoppas på en stor uppslutning av de som är viktigast - ungdomarna!

1 kommentar:

Unknown sa...

Ja nu får vi se då vart detta leder. Ingen blir gladare än jag om min förutfattade mening om att styrande politiker skiter blankt i detta och inte för tummen ur. Upp till bevis och jag kommer vara den första att grattulera till en förnuftig insikt om att ett arbete kring ungdomen måste starta och här med sättas i rullning. Då menar jag på riktigt.