onsdag 21 oktober 2009

Är det valrörelsen som har startat?

Ja, troligtvis är det väl så.

Eftersom det är många som är milt sagt förbannade för att resultatet av sammangåendet mellan (s), (v) och (c) inte riktigt blev som man tänkt sig så kan man väl vänta sig mycket mer av sådant här tiden fram till valet - räddas de röster som räddas kan!!!

Det är ganska typiskt för människor som inte har så mycket energi och förmåga att åstadkomma något själva, att de istället lägger mycket energi på att hitta fel hos andra.

Det finns människor som går först och uträttar något och sedan finns det de som går bakom och letar fel och klagar. Det är ingen nyhet direkt men det är väldigt primitivt och passivt.

Nu är det någon som än en gång skrivit i Falu Kuriren att jag "klamrar mig fast" vid mitt uppdrag som ordförande i Barn- & Utbildningsnämnden mm. Läs gärna insändaren och kommentarerna genom att klicka på länken nedan:

Insändare och kommentarer på dt.se

Om det nu är någon kommunpolitiker som har skrivit insändaren är det ju egentligen bara ett bevis på vilken nivå det är på en del förtroendevalda. Och det är det ju kommuninvånarna som styr. Man får de politiker man väljer!

Om det är någon som inte har någon koppling till kommunpolitiken som har skrivit insändaren (vilket jag i och för sig inte tror) bevisar det antingen att politikerföraktet är så starkt att det sunda förnuftet försvinner eller att det är en stor ansvars- och moralbrist hos människor.

Hur som helst så tror jag att ju närmare valet vi kommer ju desperatare kommer insändare och annat att bli och många kommer att göra allt de kan för att ställa Malung-Sälenpartiet i allmänhet och mig i synnerhet i en så dålig dager som möjligt eftersom vi av många ses som ett stort hot, så det är väl bara att ställa in sig på att både det ena och det andra kommer att dyka upp!

Inga kommentarer: