lördag 10 oktober 2009

Jag fick dansa!!!

Så kan det gå när man bjuder upp! (Se mitt blogginlägg här nedan.)

Signaturen "Förälder" ringde upp mig en stund efter jag hade gjort min officiella uppbjudning på dt.se - kanon!

Det visade sig att jag mycket väl vet vem personen är. Jag kan inte säga att jag känner honom men jag har pratat med honom vid ett flertal tillfällen i olika sammanhang. Har också vuxenvandrat med honom en gång. En mycket trevlig man med ett stort hjärta och intresse för ungdomarna.

Vi hade ett mycket bra samtal och kom överens om att vi skulle försöka få till det här mycket efterfrågade "stormötet" om ungdomar. Jag tog på mig att kontakta Daniel Johansson (säkerhetssamordnare inom Barn- & utbildningsförvaltningen) och Janne Forsgren (samordnare för det drogförebyggande arbetet och ansvarig för ungdomsrådet) för att snarast möjligt få till stånd mötet, helst så snart som möjligt efter höstlovet. Vi var också överens om att ställa upp som föräldrar på det här mötet.

Jag har kontaktat både Daniel och Janne och hoppas få ett datum för möte så snart som möjligt. Talade också med en av Malungspoliserna i torsdags och de ställer naturligtvis upp på möten som anordnas.

1 kommentar:

memlan sa...

Härligt att ni kom så långt på ert samtal och att det händer lite saker. Skönt att det finns någon som bryr sig om oss ungdommar.