söndag 25 oktober 2009

Det tål att upprepas igen, och igen, och igen....

JAG HAR VÄRLDENS BÄSTA JOBB!!!

Vad gör det att man får jobba en söndagkväll när man får åka på ett kreativt och mycket bra möte i Öje!

Jag höll först en presentation om vad Idrottsrådet Malung-Lima-Sälen är och vad vi gör. Det är tyvärr många i vår kommun som fått en snedvriden bild av vad Idrottsrådet gör och varför, och som tror att det startats och finns bara för att försörja mig och min man! Det är ledsamt eftersom det som driver vårt arbete är viljan och ambitionerna för att göra något bra för kommunens föreningar och alla människor som berörs och är engagerade inom idrotten.

Nog för att jantelagen är stark och uttrycket "Det är svårt att bli profet i sin egen hembygd" säger mycket men skam den som ger sig. Så länge vi tror att vi kan bidra med utveckling och kan göra något som är bra för oss som bor i Malung-Sälens kommun så kämpar vi på.

Efter presentationen hade vi ett mycket positivt och utvecklande samtal om möjligheterna i Öje. Tillsammans och i samverkan kan man uträtta mycket och när det gäller Öje finns det stora möjligheter.

Till veckan skall representanter för Öje IF komma till Idrottens Hus så att vi kan jobba vidare med några av de idéer som "föddes" vid mötet. Kanon!

Jag säger det igen - JAG HAR VÄRLDENS BÄSTA JOBB!!!

Inga kommentarer: