söndag 7 mars 2010

Det är inte alla som är förblindade av prestige och blocklåsningar!

I veckan fick jag ett mail som gjorde mig riktigt glad. Dels över innehållet så klart men framförallt för att någon "från ett annat läger" faktiskt kan uttrycka något sådant. Det gjorde mig ännu gladare.

I mailet stod det:

"Efter ett långt politiskt liv i Socialdemokratin är det imponerande att följa Dig både i Malungsbladet, på bloggen, och på FK:s hemsida. Delar inte alla dina åsikter, men måste än en gång erkänna att du är kommunens skickligaste och mest engagerade politiker. All heder till Dig och (trots allt) lycka till i valet.

Jag har arbetat tillsammans med riktiga sk "toppolitiker" på nationell nivå. Tror mig i och med det i någon mån kunna bedöma hur olika politiker "går hem" . Har sett och imponerats av ditt arbete som politiker med blogg, debattinlägg, annonser i Malungsbladet mm.

Tvingas konstatera att övriga politiker i kommunen kommer rejält på efterkälken. Jag drar därmed slutsatsen att du skulle vara ett utmärkt kommunalråd, och bra för kommunen som helhet. Inte lätt för en sosse att erkänna ska Du veta! Som sagt, lycka till i valet o med ditt politiska arbete. "

Vissa dagar kan man allvarligt fundera på varför man lägger ner all tid och energi på politiken men sådana här dagar ångrar man inte en enda nedlagd sekund!

Tack så mycket!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Mycket roligt :-)

Anonym sa...

Kaonkul!

Ann-Louise Eklund sa...

Ja, det känns riktigt härligt faktiskt.