tisdag 11 oktober 2011

Första sprutan är tagen

Då var det gjort - första sprutan med bromsmedicin är tagen. Det gick jättebra att ta sprutan, kändes inte alls. Är ju inte helt förtjust i stick så jag var lite orolig men det gick över förväntan. Det var skönt att ha en injector och slippa "hacka i" den själv i benet.

Eftersom biverkningarna är "influensaliknande symptom" skulle Panodil tas i förebyggande syfte, vilket jag gjorde. De första timmarna gick det riktigt bra men sedan kom frossan, febern och huvudvärken. Det var inte så kul att sitta på bussen mellan Falun och Malung med dessa symptom men jag tog mig i alla fall hem.

På med pyjamasen och ner i sängen. Hade fortfarande feber och ont i huvudet i morse så det blev att stanna kvar i sängen ett tag.

För de flesta så avtar dessa biverkningar när man tagit medicinen ett tag och det hoppas jag verkligen för jag har ingen lust att bli sängliggande en dag varje vecka, roligare kan man ha det.

Men jag klagar absolut inte, det finns mycket värre sjukdomar och de som har det sju resor värre. Det är trots allt inte en dödlig sjukdom, dock ej botningsbar i dagsläget, och forskningen går framåt. Det är bara att sitta ner i båten och ta det lugnt.

Inga kommentarer: