tisdag 15 januari 2013

Next stop - Mora!

Men det var ju inte riktigt meningen att jag skulle åka till Mora ikväll - och definitivt inte meningen att jag skulle SOVA där.

Men, men - vad gör man inte när SJ inte riktigt gör som man tänkt sig.

Det har ju faktiskt oftast fungerat bra när jag åkt tåg men den här gången funkade det inte riktigt som det skulle.

Det började redan på vägen ner till Stockholm i söndags. Då var vi 45 minuter sena ner till Stockholm. Som tur var så hade vi sovmorgon på måndagen och började inte förrän 12.00.

På vägen hem från Stockholm idag var vi 30 minuter försenade till Borlänge så vi missade bussen till Malung med 10 minuter och skulle behöva vänta en timme extra i Borlänge.

Eftersom jag ändå skulle ta bussen från Malung till Mora imorgon klockan 6.18 så är det lika bra att åka vidare till Mora ikväll och sova på vandrarhem där inatt. Så nu sitter jag på tåget mellan Borlänge och Mora.

Så kan det gå!

Inga kommentarer: