tisdag 1 januari 2013

Nytt år - nya möjligheter!


1 januari - första dagen på 2013 och ett helt oskrivet blad.

Ett nytt år med nya möjligheter. Ett nytt år med nya förutsättningar. Det viktiga är inte hur du har det utan hur du tar det! Det låter kanske som klyschor men faktum är att om man bestämmer sig för att det ÄR så finns alla förutsättningar för att det faktiskt BLIR så.

Jag tänker inte låta bittra och avundsjuka människor förhindra det och jag tänker inte lägga onödig energi på de som ändå inte vill framåt. De kan sitta kvar där de sitter.

Jag tänker inte heller låta min MS ta för stort utrymme i mitt liv. Jag skall byta bromsmedicin och jag hoppas att den kommer att fungera och att jag slipper alltför stora biverkningar. Jag hoppas också att jag kommer att vara skovfri så länge som möjligt.

Och sist men inte minst kommer jag att fortsätta på den inslagna, i princip, sockerfria vägen. Det är nu över två år sedan jag var uppe hos Bitten Jonsson i Hudiksvall och jag saknar varken godis, läsk eller sockerstinna bakverk. Det är helt fantastiskt faktiskt. Att suget kan försvinna så. Innan mitt besök hos Bitten skulle jag aldrig kunna haft godis hemma utan att stoppa i mig det, nu rör det mig inte om barnen har godis liggande på bordet. Det är jätteskönt.

Så från mig - till dig: En god fortsättning och ett fortsatt gott nytt år!


Inga kommentarer: