fredag 26 december 2008

Jag lever än - jag har bara varit lite jullat!

Ja, då var julafton avklarad. En fridfull dag och kväll med släkten.
Under dagen var min mans moster och hennes man här och fikade. Mostern hämtades med bil och rullator och mannen hämtades med rullstol. Det gick hur bra som helst.

På kvällen var det dags för julmiddag med min släkt. Mina bröder, pappa, pappas f.d, farfar, faster och kusin kom hit. Julmat, julmust, fika och Karl Bertil Jonsson. 2 timmar och 15 minuter senare hade de återvänt till Vallerås. Det var nog faktiskt rekordlänge!

Senare på kvällen skjutsades min mans moster hem på spark och alla var nöjda och glada.

En vit jul (i dubbel bemärkelse) var väl inte direkt vanligt när jag växte upp men det är skönt att man kan bestämma själv idag. Det känns skönt.
Jag tänker på alla stackars barn runt om i landet som tvingas uppleva en jul i fylla och elände och inte kan välja bort det. Det känns ledsamt.

Inga kommentarer: