söndag 28 december 2008

Tur att jag är kvinna - annars hade jag troligtvis varit död nu.....

På juldagens morgon vaknade jag med en brakförkylning - ont i halsen, hosta, feber, snorig, ja allt som hör till. Sedan dess har jag varit parkerad i soffan och tittat på allt som går att titta på. Ja, som sagt det är tur att jag är kvinna - så jobbig är förkylningen.

Undra om det var det ovanliga besöket av så många släktingar på samma gång som framkallade tillståndet? Det kan säkert chocka kroppen.

För inte kan det väl vara så att en höst med ett späckat program, med resor runt om i Sverige, är det som kroppen nu reagerar på när den äntligen får en chans att vila sig? Nej, inte kan det väl vara så?! Då är det ju rent av farligt att vara ledig!

Ja, hur som helst så har jag inte så stort val nu - det är bara att bädda ner sig i soffan och se några repriser till!

God fortsättning på julhelgen - och tack för att nässpray och alvedon är uppfunnet!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Å det var trist att höra. Hoppas att du snart är pigg och kry. Inte kan det väl vara farligt att vara ledig?!? Tror snarare på teorin besök av många släktingar ;-)

Bädda om dig ordentligt med filten och drick en varm kopp The och ta det lugnt.

Ann-Louise Eklund sa...

Tack för din omtanke, det skall jag göra.