onsdag 13 januari 2010

Nu har han gjort det igen....

Ja, jag kan ju inte säga att jag är förvånad men ändå....

Det är när man är sjuk det händer....... I alla fall i Barn- & utbildningsnämndens arbetsutskott!

Dagordningen till dagens sammanträde var kort och innehöll inte några "kontroversiella" ärenden. MEN (som Tony Irving skulle sagt) - Ola Olin (v) brukar ju alltid kunna hitta på någonting, så också denna gång!

Ett extra ärende gällande ett studiebesök i Avesta. Ja nu hade det ju kunnat vara ett brådskande ärende som krävde en omedelbar hantering och då är det ju befogat att plocka in ärenden som inte funnits med på den utskickade dagordningen. Så var dock inte fallet idag. Studiebesöket är den 11 MARS! Knappast någon panik eftersom vi före dess har ett antal möten.

Arbetsutskottets förslag? Naturligtvis att nämnden skall representeras av Ola Olin (v) vid besöket, vad annars. Till saken hör att i en nämnd är ordförande arvoderad just för bland annat sådana här besök men det kanske är bättre att skicka någon annan som skall ha såväl arvode som förlorad arbetsförtjänst för att åka!

Ja men som sagt - jag är inte ett dugg förvånad!!! (Och nej, jag är inte bitter heller för jag är van hur "gubbarna" styr och ställer och håller varandra om ryggen!)

Inga kommentarer: