måndag 11 januari 2010

Skilda världar!

Fick höra något fruktansvärt i helgen, vilket gjorde att jag började fundera på hur det blir som det blir och varför och vad som styr vem som drabbas och inte...

En gammal skolkompis till mig sitter häktad misstänkt för mord! Mord - det är ju inte klokt! Nog för att jag hade kompisar som inte var helt "rumsrena" och som man kan misstänka inte lever något "Svenssonliv" idag men mord!

Killen i fråga umgicks jag en hel del med eftersom han var tillsammans med en av mina bästa kompisar, och det gör det än mer ofattbart. Han var en jättegullig och trevlig kille men uppenbarligen har det hänt en hel del sedan dess...

Mordet ägde rum på Fyrklöversgatan, ett område där jag tillbringat åtskilliga timmar genom min uppväxt eftersom jag hade många kompisar där.

Jag kanske skall tacka någon "där uppe" för att jag, när jag var 20 år, flyttade från Göteborg upp till Sälen och därefter till Malung.....

Hur som helst så känns det mycket tragiskt det som hänt, helt ofattbart.

Läs artikeln här om du vill

Inga kommentarer: