söndag 16 maj 2010

Jag har bestämt mig!

Häromdagen fick jag en förfrågan om att ingå i partistyrelsen för Landsbygdsdemokraterna, en mycket lockande och spännande fråga men efter en hel del grubblande och en mailkommunikation med Malung-Sälenpartiets medlemmar har jag bestämt mig för att avböja erbjudandet. Det skulle vara jättekul att ingå i partistyrelsen men tiden räcker inte till för två partistyrelser.

Men - jag skall ställa upp som kandidat för Landsbygdsdemokraterna i riksdagsvalet. Det är också en jättespännande utmaning! Målet för partiet är naturligtvis att nå 4 %-spärren och komma in i Riksdagen. Det är ett tufft arbete men inte helt omöjligt. Landsbygden behöver ett parti som i alla frågor fokuserar på hur besluten påverkar landsbygden.

Lagom till valet har nu de traditionella partierna helt plötsligt börjat fokusera på landsbygden. En tillfällighet? Nej knappast! De vet att människor på landsbygden är duktiga på att hålla ihop och om de bestämmer sig för att gå ihop och stötta ett landsbygdsparti är det en enorm kraft. DET tror jag att de traditionella partierna insett och nu vill "rädda" dessa röster.

Den 19 september vet vi hur det har gått!

Läs mer om Landsbygdsdemokraterna här!

Inga kommentarer: