måndag 3 maj 2010

Vad är väl en bal på slottet................

eller ett budgetseminarium arrangerat av Malung-Sälens kommun!

Ja, inte vet jag för jag har varken varit på någon bal eller blivit kallad/inbjuden till det budgetseminarium som enligt uppgift arrangerades idag för de politiska partierna och förvaltningscheferna i kommunen.

Om jag är förvånad? Nej knappast - det är ju inte första gången det händer att Malung-Sälenpartiet i allmänhet och jag i synnerhet blir "avglömd" när kommunen kallar till möten. Det börjar bli en vana.

Det är bara ett exempel på den stora brist på ordning, ledning, styrning och vilja som nuvarande kommunledning kännetecknas av. Det måste helt enkelt betyda att det är "B-lagsspelare" som i dagsläget leder Malung-Sälens kommun. Jag kan tyvärr inte hitta någon annan förklaring.

Ett annat tillfälle när vi "glömdes bort" var i arbetet med kommunens verksamhetsplan och budget när vi lämnades utanför hela processen och inte fick något förslag ut på remiss. Proffsigt!

Det är tur att det är val den 19 september så att väljarna kan satsa på ett A-lag istället för det B-lag som leker kommunledning idag!


Länk till artikel på nwt.se

Inga kommentarer: