torsdag 10 juni 2010

Att våga pröva något nytt är att förlora fotfästet för en liten stund!

Personalaktivitet med Idrottsrådet Malung-Lima-Sälen är avklarad! Med bilen fullpackad med markörer, kulor, gastuber, mat och grill bar det av till Yttermalung. Vädret var med oss och det var underbart i skogen.

Utrustad med en laddad markör (typ gevär) och paintballmask gav jag mig ut på banan med mitt lag. "Startskottet" gick och vi satte fart mot våra motståndare. Vi var sju stycken, sex killar och en tant! Smygandes, krypandes bakom stock och sten tog vi oss framåt och en efter en blev träffad. Till slut var det bara jag kvar i mitt lag och en kvar i andra laget. Han låg och tryckte på backen så det gick inte att få in någon träff. Jag kröp bakåt och smög runt hela banan och kunde smyga mig på min motståndare bakifrån. Tyst som en mus (jag försökte i alla fall att vara tyst och inte flåsa för mycket) kunde jag ta mig ända fram till honom utan att han märkte något och det var en härlig känsla när jag kunde trycka markören i ryggen på honom!

Sen var det dags för mat! Mästerkocken Nils Westberg tog sig an grillen.





Inga kommentarer: