onsdag 30 juni 2010

Vad är problemet - eller vems är ansvaret?


Jag är ingen tekniker men jag kan inte förstå varför det måste se ut så här när skadegörelsen gjordes för ca 1,5 år sedan.
Jag kan inte heller förstå varför ingen som passerat det här gång, på gång, på gång reagerat och åtgärdat saken. Är det verkligen ingen annan som ser sådant här?

Jag vill inte vara någon gnällkärring och det är inte heller mitt syfte med mina inlägg men jag anser att det är VIKTIGT för en kommun hur det ser ut. Intrycket när människor kommer till Malung-Sälens kommun behöver inte vara "byn som Gud glömde", vi är värda ett bättre öde. Det finns också mycket forskning som visar att om skadegörelse och klotter inte tas om hand direkt så ökar det bara. Det skall bort eller åtgärdas DIREKT.

Så när ni är ute och går - iaktta, rapportera eller åtgärda så får vi snart ett samhälle vi kan vara stolta över!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vad sägs om Tingslunden?
Det är väl verkligen "förstörelse", hur kan det få se ut så?
En sådan fin och central plats bord utnyttjas till något annat än marknad en gång om året och cirkus (om dom nu vill komma tillbaka).
En stor ful grusplan som står öde 360 dagar om året.
Jag vill verkligen att cirkusen och marknaden skall finnas, men till vilket pris?
Finns det inte någon annan lösning?
Har detta diskuterats innom kommunen, och vad är i så fall problemet?
Ekonomi, Malungs IF´s inkomst på marknaden, ideér på vad det skall vara istället, eller för många förslag att välja på?

Ann-Louise Eklund sa...

Anonym: Ja Tingslunden är också ett sorgebarn. Tyvärr är det ju en gammal tjärn så det är inte så lätta markförhållanden men något borde man kunna göra av det så att det inte ser så sorgligt ut. Håller med dig.