onsdag 4 augusti 2010

Undra vilken "färg" partierna i Malung-Sälens kommun har efter valet?

Det kan inte vara lätt att välja i årets val till kommunfullmäktige i Malung-Sälens kommun. Är ett grönt parti rött efter valet eller har det röda inslag av grönt?
Vilken politik tänker man driva efter valet, den man presenterar i valrörelsen eller någon helt annan? Ja det blir inte lätt.....

Under Dansbandsveckan fanns Centerpartiet på plats i Grönlandsparken (det var ju bra för de har många frågor att besvara). Jag passade på att fråga några av företrädarna om de var gröna eller röda och hur de har tänkt sig efter valet. Svaren var mycket intressanta.....

En av toppkandidaterna på listan svarade på frågan om de är gröna eller röda: "-Ja som det är nu är vi väl röda......." När jag frågade en annan av "veteranerna" fick jag svaret: "-Vi är borgerliga och kommer alltid att vara borgerliga!".

Spännande! Jag ställer mig då frågan: Är kommunikationen fortsatt bra i partiet eller var det någon som "försa" sig?

Ja det blir sannerligen ett intressant val i höst........

Inga kommentarer: