tisdag 17 november 2009

Det finns fortfarande karlar med stake!

De allra flesta människor hör en sak om något eller någon och köper det de hör med hull och hår.

Några enstaka människor hör en sak om något eller någon, tar reda på fakta och bildar sig sedan en egen åsikt.

Jag föredrar helt klart "de enstaka"!

När jag kom hem från jobbet idag kom en man in till mig. Det syntes direkt att han inte kom in för att lämna en blomma!

Frågan rörde pistningen och spårdragningen vid Sportfältet och det beslut som togs i Kommunstyrelsen i förra veckan. Han hade varit på Sportfältet och fått information om vad jag sagt och gjort (som så många gånger tidigare en information som tyvärr inte stämmer överens med verkligheten).

När mannen fick information om att det vi i Malung-Sälenpartiet reagerat på och protesterar mot är HUR ärendet skötts av Malung-Sälens kommun, inte VEM som skall utföra jobbet. Att vi inte accepterar att man "gör upp" saker under bordet och innan beslut är tagna och att inte alla fakta lyfts upp i ljuset inför beslut som politikerna skall fatta. DET kan vi inte acceptera.

Jag kan inte förstå att dessa människor fortsätter att sprida lögner och fantasier istället för att lägga sin energi på sitt arbete på Sportfältet. Tänk vilka krafttag som skulle kunna göras!

En stor eloge till mannen som kom till mig och frågade, fick svaret och var nöjd när han gick hem igen.

Tänk om fler människor kunde handla så!

Inga kommentarer: