lördag 18 september 2010

Aha - nu förstår jag!

När jag slog upp dagens Falu Kuriren förstår jag varför de inte kunde publicera Malung-Sälenpartiets pressmeddelande inför valet - de skulle ha ännu en artikel med anknytning till (S), (V) och (C) där reportern än en gång skulle skriva en artikel om aktiviterna och projekten i sin egen förening! Det var som vanligt alltså.....

Det som är lite märkligt är att det även är sanktionerat av ledningen i Falun och att det gång på gång får vara så här. Jag har i och för sig hört många tveksamheter om hennes agerande i flera frågor från många olika håll i Dalarna men ändå.....

Och artikeln handlade så klart om en fråga som alla partier är överens om men där man kanske skall förväntas tro att det är politikerna på bilden som är "lösningen" på projektet. Kommunalrådet svamlar någonting om att det finns politiker som vill sälja ut kommunens tillgångar för att satsa på det här, något som jag inte tror ett dugg på. Att någon kommunpolitiker kan tänka sig att sälja ut kommunens tillgångar för att ingå i ett föreningsprojekt tror jag verkligen inte på!! Jag tycker att det mest luktar skrämselpropaganda (och det är ju i så fall inte första gången...)

Inga kommentarer: