onsdag 22 september 2010

Det är som det är - "jag är inte bitter".

Självfallet hade vi i Malung-Sälenpartiet hoppats på att kunna ingå i en majoritet i Malung-Sälens kommun efter valet men när det nu är som det är så finns det ingen anledning att lägga ner någon energi på att deppa för det. Det är som det är och det är bara att acceptera. Detta förklarar jag i TV-inslaget här:

TV-inslaget i TV4

Eftersom jag tror att det är en mening med allt som sker så ser jag det istället så att det är väl meningen att partiet skall jobba vidare en mandatperiod till och "stärka sina aktier". Det är ju trots allt så att nya, lokala partier första valet får många "missnöjesröster" som man sedan tappar det andra valet. Det som då är glädjande för (MSP) är att vi ökade andra valet. Det betyder troligtvis att flera av "missnöjesväljarna" har lämnat oss (kanske bland annat valt (SD) istället) och de nya väljarna vi fått är "säkrare, tryggare väljare" som vi sedan kan bygga vidare utifrån nästa val 2014. Många av oss aktiva i (MSP) är ju inte lastgamla och har förhoppningsvis många år kvar som politiskt aktiva. Det känns skönt.

För egen del ser jag det så att det är meningen att jag skall få fyra "lugnare" år med ett större fokus på mitt ordinarie arbete, familjen och en fritid som innehåller mycket mer vila, rekreation och motion. Det känns skönt.

Så "jag är inte bitter".

2 kommentarer:

Johan B Lisra sa...

Nu kanske vi får mer tid på oss att bygga upp realpolitik och mål istället för att hela tiden ducka från missilerna från murvilns Anti-Eklund-robotbas

Ann-Louise Eklund sa...

Ha ha - ja det skall bli riktigt skönt Johan.