måndag 1 november 2010

Exakt två månader kvar!

Till vad då?

Jo, då har jag suttit i Barn- & Utbildningsnämnden i åtta år. De första fyra åren som vice ordförande och de fyra senaste som ordförande. Det har varit en jätteintressant tid men jag är inte bitter för att det snart är över nu. Det finns säkert någon som kan göra ett bättre jobb på posten.

Det skall faktiskt bli riktigt intressant att följa utvecklingen och arbetet "från utsidan", som intresserad och engagerad förälder (och som Kommunfullmäktigeledamot förstås!). Det är ju trots allt det högst beslutande organet i kommunen, tro det eller ej!

Det skall faktiskt bli ganska skönt att helhjärtat ägna sig åt sitt ordinarie arbete i några år. Det är jätteintressant att vara deltidspolitiker, men också ganska slitsamt. Man vill helst göra allt överallt och det går inte alltid ihop (ganska sällan faktiskt).

Men nu skall jag njuta av mina två sista månader med möjlighet att påverka arbetet inom Barn- & Utbildningsnämnden - sen skall jag vila mig!

1 kommentar:

Anna Mart. sa...

Dra i nödbromsen nu, snälla Ann-Louise!

Gör ett studiebesök på gymnasiet innan du slutar. Vi mår inte toppen...