onsdag 4 februari 2009

Vem stärker egentligen politikerföraktet?

En stackars "demokrat" har genom en insändare i Falu Kuriren förfasats över mitt inlägg om att majoriteten fick låna "min" ordförandeklubba (dvs den klubba som Barn- & utbildningsnämndens ordförande använder på Barn- & utbildningnämndens sammanträde, alltså den klubba jag som ordförande i nämnden använder).

Läs gärna insändaren här:

Mitt svar är:

Det är tyvärr precis sådana här utspel som ditt som sprider ett politikerförakt, nämligen en felaktig, negativ tolkning utifrån en egen negativ självbild och verklighet. Jag vet att jag i juridisk mening inte "äger" ordförandeklubban. Jag vet också att jag inte "äger" mina barn men jag säger ändå "mina barn". Jag vet också att det pågår en häxjakt på (msp) i allmänhet och mig som person i synnerhet och jag ser din insändare som ett tydligt led i detta "uppdrag". Att du missat poängen i det skrivna på bloggen är beklagligt, men det kanske är ett medvetet val!

Det som i alla fall är positivt i det hela är att "demokraten" läser min blogg och då också får reda på sanningen i diverse felaktigheter som florerar runt i byn.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Har tidigare också skrivit en kommentar kring detta men gör det igen.

JAg tycker mig någonstans kunna läsa mellan raderna att denna person vid signaturen demokraten inte förstår att det är DIN ordförandeklubba eftersom du ÄR just ordföranden.

Du som levererar budskapet vet ju hur du mennar och den som motar det kan vända och vrida på det exakt efter eget smak och tycke, sprecis som det har blivit just nu.

Kanske är det så att du måste säga Malung-Sälen kommuns innevånares ordförandeklubba nästa gång. För det är ju så att du är vald av folket och juridisk har fallet prövats och klart och tydligt är att just du är Barn och utbilldningsnämdens ordföranden.

Så det enklaste är för demoktaren att rösta på den som demokaraten tycker att är en bättre ordföranden vid nästa val.Och det viktigaste av allt att demokraten tar reda på vilken som har fattat vilka beslut och vilka frågor som drivs för att utifrån det kunna rösat på det parti som passar bäst i demokratens tycke och smak.

Så det är nog dax nu för denna demokrat att börja sätta sig in i det politiska klimat och spel som förekommer varje dag i Malung-Sälen Kommun.

Ann-Louise Eklund sa...

Ja Smina, jag håller med dig. "Demokraten" behöver nog sätta sig in i hur det egentligen är. Tänk om han eller hon vågade kontakta mig och fråga! Vilken höjdare! Men det är nog tyvärr så att det är inte sanningen "Demokraten" vill höra, det är nog viktigare att spy galla! Den som uttalar sig så som han/hon gjorde brukar ofta må väldigt dåligt själv så egentligen är det väl synd om stackaren.....