fredag 24 april 2009

Back to the big city again!

Ja, då var det dags att "rädda Västerdalsbanan" igen! Målet är som så ofta Stockholm. Hela lördagen skall vikas åt Korpens representantskapsmöte. Korpare från hela Sverige samlas för att diskutera framtid, utveckling och utbyta goda idéer. Det är coolt!

Det är tur att jag har två fantastiska bröder som ställer upp och är hos sina syskonbarn, något som för övrigt uppskattas väldigt mycket av sönerna. Det är mycket roligare att vara hemma med en morbror som är runt 20 år gammal än med mamma och pappa! Att barnen har det bra när vi är borta gör det lättare att ha förtroendeuppdrag och ett jobb där man med jämna mellanrum befinner sig på resande fot. Det känns skönt.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag måste erkänna att jag inte hängde med på det där med att "rädda västerdalsbanan"... Du pratar ju om Korpen.

Ann-Louise Eklund sa...

Anonym: Om du tittar på bilden så ser du hur jag tar mig till Stockholm när jag åker på mina uppdrag. Många åker tyvärr bil när de skall någonstans, för att de inte tror att tågförbindelserna fungerar. Det var det jag menade med att "rädda Västerdalsbanan".