onsdag 2 december 2009

Riksdagsfasoner eller något annat?

Nog för att Kommunfullmäktige igår blev lite långdraget på grund av frågorna som diskuterades men det här var lågvattenmärke!

I slutet av sammanträdet gicks Kommunstyrelsens senaste beslut igenom så att ledamöterna i Kommunfullmäktige skall ha möjlighet att ställa frågor om besluten. Eftersom beslutet kring halltidsbokningarna intresserar mig mycket räckte jag upp handen för att ställa en fråga kring det beslutet.

När jag skall resa mig upp hör jag en hög, mycket ljudlig suck bakom mig. Bakom mig sitter en av våra två riksdagsmän! Tänk att jag trodde att man på den nivån är mer seriös och föredömlig än så, men det är tydligen helt tvärt om.

Men i och för sig - det är svårt att säga om det är en olat från Riksdagen eller om det helt enkelt bara är en form av härskarteknik!

Oerhört lågt var det i alla fall - till och med lägre än Glocalnet.....

Inga kommentarer: