lördag 3 januari 2009

Ni skall få se mindre av mig 2009!

"Yippee" ropar någon, "varför?" ropar en annan, "vad synd!" ropar en tredje och "skärp dig!" ropar en fjärde.....

Jo, men det har faktiskt blivit lite för mycket de senaste åren. Jag har synts lite för mycket och tagit för stor plats - det är bara så. Det är dags att ta ansvar för det nu och bli lite mer "normal"!

Det är inte bra att växa och bli för stor. Det är inte bra för någon.

Så därför kära läsare kommer den som vill ha möjlighet att följa min kamp mot kilona 2009 i den högra delen av bloggen. Om fler personer är intresserade av att följa viktkampen ger det en större sporre till att lyckas (om någon har missat det tidigare så är jag av naturen en tävlingsmänniska!)

Varför skall vikten vara ett sådant tabu att tala om? Varför är det farligare att uppge vad man väger än att uppge vilken storlek man har på fötterna? Båda handlar ju om kroppsmått!

Jag är 163 cm kort och väger 83,6 kg - vilket är en smärre katastrof! That´s it! Och det är väl knappast någon som kan säga "Jag har inte sett att du har övervikt." Hade jag haft storlek 48 på skorna hade det troligtvis inte gått omärkt förbi det heller.

Så nu är det bara att kavla upp ärmarna och sätta igång. Och du - om du ser mig med en bulle i munnen får du gärna påminna mig!

Var det någon som blev besviken nu, som hade hoppats på att jag skulle synas mindre inom politiken under 2009? Jag hoppas att det blir tvärtom - med en sundare kropp skall krafterna snarare accelerera under 2009!

Ha´en god fortsättning på det nya året!


1 kommentar:

Anonym sa...

I wish you luck !!

Tyvärr är inte jag en tävlingsmänniska så jag ställer inte upp som tävlande. MEn jag kan gärna stå vid sidan om när du kämpar tappert framåt. Föresten så kanske vi skulle ta en Nintendo Wii kväll för att umgås och motionera :-)