söndag 25 januari 2009

Snö, snö, snö och åter snö - det är underbart!

Kommer precis in efter en timmes härlig snöskottning! Vilken gratismotion - jag riktigt känner att smörpaketen ramlar av kroppen! (Ja, ja det kanske är lite önsketänkande men det känns bra.)

Om jag säger att sönerna jublade och slog frivolter när jag ropade att de skulle med ut och skotta snö så ljuger jag men de såg i alla fall härligt friska och rosiga ut när de var klara.

Trots att jag är född i Göteborg så älskar jag faktiskt snö. Det är underbart. Det gör mig ingenting att jag får skotta - det är det värt. Det enda jag inte tycker om är bilkörning på vintern men som tur är så kan man oftast åka tåg eller buss. I eftermiddag måste vi dessvärre ut på vägen för vi skall till Vansbro och se den nya Wallanderfilmen och det är många, många timmar mellan buss- och tågförbindelserna, men igår när vi var i Vansbro och badade åkte vi buss dit och tåg hem och det gick hur bra som helst.

Inga kommentarer: