onsdag 1 juli 2009

Kan man verkligen göra så och sova gott på natten?

Hur är det möjligt att både kommunala fackliga företrädare och kommunala arbetsgivarföreträdare medvetet kan ägna sig åt bedrägeri när man av olika anledningar "gör sig av" med medarbetare?

För att "lindra sitt samvete" händer det att deltidsanställdas tjänstgöringsgrad skrivs upp till heltid så att personen i fråga får stämpla på 100 % när han/hon får sluta!

Hur är detta möjligt?

Ja, jag vet att det är vissa som tycker att jag "lägger mig i" - men jag kan faktiskt inte låta bli när saker och ting sköts så oproffsigt i en kommun. Jag tycker faktiskt att man skall kunna kräva mer av såväl ansvariga tjänstemän som politiker även om man bor i, och företräder, en liten kommun.

Det får inte vara så här amatörmässigt!

Inga kommentarer: